onsdag den 25. juni 2014

Hypokonderens død

             Anmeldelse af Hypokonderens død - Af Hans Davidsen Nielsen


Hypokonderens død er en roman om en middelaldrene mand, der er groet fast i livet og sin verden af hypokondri.

Sproget er sådan set udmærket, men jeg savner liv i både personer og omgivelser - Derfor oplevede jeg en lang ørkenvandring, som tilskuer til en mands meget usædvanlige liv, i stedet for at være til stede i handlingen og kunne mærke personerne. 

Den historiske og geografiske gennemgang er fin, FETs rekruttering og agenternes opgaver kan jeg ikke verificere som sande, men de fleste virker realistiske. Dog er der personer, der er tillagt absurd magt, heller ikke de virker levende. 

Spændingen udebliver fuldstændig, jeg føler jeg har læst en fuldkommen anonym bog, der ikke satte spor undervejs, og bestemt ikke har efterladt noget efter endt læsning. Det er efter min bedste overbevisning en roman, og den er anderledes på mange områder, men desværre faldt den helt igennem hos mig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar