søndag den 27. juli 2014

Frit flet fællesbogen

Anmeldelse af Frit flet fællesbogen - AF Line Knutzon, Naja Marie Aidt & Mette Moestrup


 Frit flet er på alle måder en meget anderledes oplevelse:

Det første der fanger er formatet, bogen er lavet i kæmpeformat, i stil med et
månedsmagasin, og med sine 655 sider er det en utrolig tung og uhandy sag.

Bogen indeholder ufattelig mange facetter: Fotografier fra de tre kvinders liv, 
sms beskeder, mails, dagbogsnotater,digte, små sedler, interview med deres børn 
og en række forskellige personer, de kalder selv bogen en kollage 
- hvilket faktisk rammer meget godt.

Jeg fandt den alt for rodet, for meget "larm" til at jeg kunne finde et glidende flow,
selv om forfatterne anbefaler at bruge bogen som opslagsværk, gå til og fra
bog, blev det for meget efter min smag. Men kvinderne er herligt bramfri
og ligetil i udtrykket, jeg ville gerne dele en kop kaffe med dem, men man skal
stå tidligt op for at følge med  :)

De bedste dele fandt jeg i fotografierne, og  logbogs notaterne var det nærmeste jeg kom på sammenhængende læseglæde, men selv logbøgerne er skrevet alternativt: A B & C (fedt at vælge anonymiteten i disse afsnit) følges på deres vej i forberedelserne til bogen. 
Men de kapitler bliver altsåogså for abstrakt i deres udtryk.

Det er meget muligt, at andre vil får meget mere ud af denne bog, 
end det jeg desværre måtte nøjes med, jeg er ked af, at jeg ikke blev bedre fanget,
og tror måske jeg er gået glip af noget?
Det bliver til to: En for originaliteten, og en for det trods alt velskrevede: )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar