onsdag den 16. juli 2014

Noget for noget

Anmeldelse af Noget for noget - Af Anna Grue


Noget for noget er en Thriller der er yderst anderledes og forfriskende. Omdrejningspunktet er hemmeligheder, løgne og omgangen med andre mennesker - og frem for alt, hvad der sker når interaktionerne kammer over.

Den er virkelig velskrevet, sproget flyder og er herligt let at læse, man sluger siderne i en rasende fart. Samtidig er bogen skrevet i en blanding af naivitet og dumhed, det gav mig en lidt nostalgisk tilgang til bogen, og de mange forviklinger hensatte mig til Jungersens: Undtagelsen & Anne B. Ragdes trilogi - og det er bestemt en kvalitet i min optik :)

Plottet udfoldes i fuld flor, i takt med at personerne vikles ind i egne og de andres liv - det er som sagt utrolig naivt langt hen ad vejen, men når man læser på den præmis, er det altså er herlig omgang.

Persongalleriet er mangfoldigt, alle er levende og realistiske, så det er (desværre) ikke svært at sætte sig ind i hovederne på dem. Og inde under huden, det var jeg - Grue kan altså bare det der, med at få sproget til at blomstre og personerne til at leve.

Naiviteten går liiige til stregen, og ind imellem lidt over, det bliver i sidste ende de små overtrædelser, der afholder mig fra at give fuldt hus, men denne thriller skal så absolut have en varm anbefaling, det er forfriskende og virkelig god underholdning - den kan passende nydes her i sommerens ledige stunder :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar