søndag den 20. juli 2014

De andre

Anmeldelse af Novellesamlingen, De andre - Af Anna Grue


Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg absolut ikke er en novelle læser. Jeg er til gode
gennemarbejdede romaner, hvor jeg kan leve mig ind persongalleriet og historierne...
Dette blev så undtagelsen: 

Hold så fast, Anna Grue har bedrevet en virkelig fantastisk samling her. Sproget er i
fuldkommen vanlig stil utrolig godt, det flyder, det er let læseligt og frem for alt levende.
Alt her er realistisk og vedkommende, jeg var helt inde under huden på personerne, jeg
mærkede deres tanker og handlinger - jeg grinede højlydt, og krummede tæer.

Alle novellerne omhandler interaktion mellem mennesker, hvor nemt vi tager fejl, er forudindtaget,
og hvordan vi reagerer, både i øjeblikket og generelt. Og jeg må bare sige: det er sublim formidlerkunst,
der rammer plet - jeg mødte ikke en eneste person jeg ikke genkendte.

At Grue kan det der med at få sproget til at blomstre, vidste jeg allerede inden jeg startede,
men jeg må alligevel bøje mig i støvet, for dette er nok det bedste jeg har læst fra den hånd.
TOP underholdning, fantastiske moraler og som sagt vedkommende.
Læs den før din nabo ;) 


Andre udgivelser af Anna Grue:

Romaner: Noget for noget 2005
Det taler vi ikke om 2006

Krimiserie om detektiven Dan Sommerdahl:
Dybt at Falde 2007
Judaskysset 2008
Kunsten at dø 2009
Den skaldede detektiv 2010
Et spørgsmål om penge 2012
Sidste forestilling 2013



Ingen kommentarer:

Send en kommentar