mandag den 19. december 2016

Igennem fantasien og kunsten

AF Andrea Kim


22 sider Books on Demand

Denne novelle er forfatterens debut. Læs mere om forfatteren og følg hende her.

En blæsende efterårsaften bliver tilbragt i sengen, under dynen og med fantasien på fuldt drøn. For hvad sker der egentlig når beskueren rejser ind i billederne som kunstnerne har skabt? Ja, for fortælleren sker der det, at han/hun kommer ind i billedet. Ind i det øjeblik, der er foreviget på læredet. Men en dag er det ikke nok, og beskueren er nødt til at prøve at blive en del af historien. Men kan man overhovedet gå gennem fantasien og ind i kunsten?

Det er en erotisk novelle, den har klare seksuelle billeder og undertoner. Sproget er herligt flydende og nærmest lyrisk i sin opbygning, og det var denne del, der virkelig fangede min interesse, ligesom jeg kan lide, at opbygningen lader det være op til læseren, hvilket køn fortælleren har. Det erotiske gjorde til gengæld intet for mig, men jeg var som sagt begejstret for sproget.

Nu er jeg stadig novice indenfor noveller, fordi jeg holder af romanens fordybelse, læser jeg sjældent noveller, og slet ikke noveller, der ikke en en del af en samling. Denne var derfor en af de herlige nye udfordringer jeg har kastet mig over, og jeg må sige, at Igennem fantasi og kunst, evnede at fange mig. Den er original i temaet, sprudlende i sproget og så var det bare en læseoplevelse, der stak ud - Herligt.


© Bognørden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar